نوشته شده توسط : salamat

معمولا برای ایجاد تنوع در زیبایی موها، از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود و یکی از این روش‌ها که بسیار رایج است و طرفداران زیادی دارد رنگ کردن موها است. برای بدست آوردن نتیجه بهتر در رنگ مو، دکلره کردن موها انجام می‌شود که هر دو این گزینه ها صدمه‌های زیادی را به مو وارد می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معمولا برای ایجاد تنوع در زیبایی موها، از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود و یکی از این روش‌ها که بسیار رایج است و طرفداران زیادی دارد رنگ کردن موها است. برای بدست آوردن نتیجه بهتر در رنگ مو، دکلره کردن موها انجام می‌شود که هر دو این گزینه ها صدمه‌های زیادی را به مو وارد می‌کند.

اما بهتر است قبل از دکلره کردن مواهای خود بدانید که چه زمانی لازم است موهای خود را دکلره کنیم تا کمترین آسیب به موهای شما برسد.

مخصوصا اگر به فاصله‌های زمانی کوتاه رنگ کردن موها صورت گیرد، به مرور زمان موها رطوبت خود را کاملا از دست داده، وز و شکننده می‌شوند و بسیار بد حالت و کدر خواهند شد. تا جایی که گاهی اوقات ناچار به کوتاه کردن موها می‌شویم.

برای حفاظت از زیبایی موها و حفظ درخشندگی و طراوت آن حتما باید به آنها رسیدگی کنیم و از مواد طبیعی تقویت کننده در جهت داشتن موهایی زیبا استفاده کنیم.

مراقبت از موها

به هیچ عنوان در فاصله‌های زمانی کوتاه موهای خود را دکلره و یا رنگ نکنید.

مخصوصا دکلره کردن باعث می شود که موها نرمی و رطوبت خود را از دست داده و خشک و شکننده شوند.

رنگ مو نیز دارای مواد شیمیایی بسیار قوی است که علاوه بر آسیب زدن به ساقه مو، به ریشه آن نیز آسیب می زند و باعث ریزش مو و یا کاهش رشد آن می‌شود. حتی گاهی اوقات باعث کاهش ضخامت موها می‌شود که در این صورت موها کم حجم به نظر می‌رسد. اگر تنوع رنگ مو برای شما مهم است از رنگ موهای موقت و یا اسپری های رنگ مو بیشتر استفاده کنید که با یک یا چند بار شستن از روی موها پاک می‌شوند. با این روش موها آسیب بسیار کمتری می‌بینند.

 

اکسیدان‌ها برای مو بسیار مضر هستند و یکی از سرفصل های دوره آموزش رنگ و مش آکادمی مرجان کریمی، معرفی انواع اکسیدان و نحوه استفاده از آن ها می باشد که اطلاعات مفیدی در آن دوره به هنرجوها منتقل خواهد شد.

برای رنگ کردن موها استفاده از اکسیدان امریست طبیعی که خاصیت بی رنگ کنندگی موها را دارد. ترکیبات شیمیایی به کار رفته در اکسیدان بسیار قوی است که طبق درجه بندی به نسبت قوی و قوی‌تر نیز می‌شود. استفاده زیاد از اکسیدان موجب می‌شود که ساقه و همچنین ریشه موها ضعیف و شکننده شود.

به همین دلیل از تماس زیاد اکسیدان با ریشه مو خودداری نمایید و اگرلازم است که موهای خود را مرتب با رنگ موهای دائمی رنگ کنید، سعی کنید رنگ مو به ریشه موها نخورد و بیشتر ساقه‌های مو را به رنگ آغشته نمایید.

برای موهای رنگ شده حتما از شامپوهای مخصوص استفاده نمایید

رنگ مو با داشتن مواد شیمیایی قوی که در ترکیبات خود دارد موجب خشکی و زبر شدن موها می‌شود. امروزه شامپوهایی در جهت شستشوی موهای رنگ شده در بازار آمده است که مخصوص شستشوی موهای رنگ شده بوده و با ترکیباتی که دارد علاوه بر اینکه موها را ویتامینه و تقویت می‌کند باعث نرمی و درخشندگی آنها نیز می شود. حتی ترکیبات این شامپوها ریشه موها را تا حدی نیز تقویت کرده وبه درخشندگی موها نیز می‌افزاید.

رنگ مو هر چند زیبا باشد بر روی موهای خشک و کدر و شکننده جلوه‌ای نخواهد داشت.

شامپوی مناسب برای موهای دکلره شده

در صورتی که برای دکلره کردن موهایتان به مراکز زیبایی مراجعه نکرده‌اید و در خانه این کار را انجام داده‌اید، برای شستشوی موهای خود تا حداقل 2 روز از شامپو استفاده نکنید. فقط موهای خود را با آبگرم ، آبکشی کنید و سپس از میزان مناسبی از نرم کننده استفاده کرده و بعد از اینکه موهای خود را به نرم کننده آغشته کردید بعد از حدود 3 دقیقه موها را مجددا آبکشی کنید. بعد از گذشت 2 روز برای شستشوی موهایتان از شامپوی بچه که از مواد شیمیایی ضعیف و کمتری برخوردار است استفاده نمایید.

استفاده از شامپو مخصوص موهای هایلایت شده، رنگ شده یا کراتین‌شده مناسب بسیار کاربردی و موثر می باشد.

برای شستن موها از آب خیلی گرم استفاده نکنید

شستشوی موها با آب خیلی گرم بسیار برای موها مضر است. حتی اگر موهای شما رنگ مو نداشته باشد برای شستشوی آنها هیچ وقت از آب خیلی گرم استفاده نکنید و همیشه از آب ولرم استفاده کنید. در پایان شستشوی موها گاهی اوقات از آب ولرم رو به سرد استفاده نمایید. استفاده از آب خیلی گرم هم برای ریشه موها مضر است و هم ساقه موها را خشک می‌کند و باعث خشکی پوست سر نیز می‌شود.

نور شدید و مستقیم آفتاب برای موهای دکلره شده مضر است

نور آفتاب برای پوست و مو لازم و مفید است، زیرا بدن بیشترین ویتامین D مورد نیاز خود را جهت استحکام استخوان‌ها و ساختمان پوست و مو از نور آفتاب تامین می‌کند. اما مخصوصا در فصل تابستان که شدت تابش آفتاب بسیار بیشتر است، قرار گرفتن در معرض آفتاب مخصوصا در زمان طولانی به پوست وموها مخصوصا اگر دکلره و رنگ شده باشد آسیب می‌زند و باعث خشکی موها و ضعیف شدن آن‌ها می‌شود.

در صورتی که به آفتاب گرفتن تمایل دارید حتما قبل از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به پوست خود لوسیون ها و کرم های مخصوص ضد آفتاب بزنید و برای حفاظت از موهای خود نیز از روغن زیتون طبیعی استفاده کنید.

موهای رنگ شده را رطوبت رسانی کنید

اکثرا موهای رنگ شده بعد از مدتی دچار خشکی کدری و زبری می‌شوند که در این صورت واجب است که آن‌ها را ویتامینه و آبرسانی کنیم. برای آبرسانی موها هم می‌توانید از کرم های مخصوص آبرسانی موها استفاده کنید و هم از روغن‌های طبیعی گیاهی کمک بگیرید. موها را ابتدا از ریشه به وسیله کرم‌های مرطوب کننده رطوبت رسانی کنید و سپس به آرامی ساقه ها و تارهای مو را به کرم آغشته نمایید.

برای گرفتن نتیجه بهتر بعد از حمام و شستشوی موها، آنها را با نرم کننده آغشته کنید و برای مدت زمانی حدود 30 دقیقه از کلاهی بر روی موها استفاده کنید تا موها به خوبی رطوبت رسانی شوند.

تقویت موها با استفاده از ماسک مو

 

موها مخصوصا اگر رنگ یا دکلره شده باشند نیاز به تقویت و رسیدگی دارد، برای تقویت کردن موها راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این موارد استفاده از ماسک‌های خانگی است. برای درست کردن این ماسک‌ها می توانیم از موادی مثل تخم مرغ، روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون، روغن کنجد، روغن بادام تلخ، عصاره لیمو و آب پیازاستفاده کنیم. به عنوان مثال تخم مرغ و روغن زیتون را با مقدار کمی عصاره لیمو مخلوط کنید و پس از اینکه موهای خود را به این ماسک کاملا آغشته کردید، صبر کنید تا ماسک به طور کامل بر موها اثر کند و بعد از گذشت حدودا یک ساعت موها را با آب ولرم به خوبی آبکشی نمایید.

سشوار کردن زیاد موها نیز باعث خشکی موها می‌شود. سعی کنید غیر از موارد ضروری موهایتان به صورت طبیعی خشک شود و زمانی که کمی نم‌دار بود از ماسک‌ها و روغن های طبیعی تقویت کننده استفاده نمایید.

از مواد و رنگ موهای معتبر استفاده کنید

رنگ پذیری موها در افراد مختلف متفاوت است، در بعضا از افراد موها سریع رنگ می‌شوند و برعکس در بعضی از افراد باید چند بار حتی در زمان های به مراتب بیشتر موها رنگ شود تا به خوبی رنگ بگیرند و این امر به میزان رنگ پذیری موها بستگی دارد. قبل از رنگ کردن موها، ابتدا جنس موهای خود را بشناسید و بعد رنگ موی مناسب خود را تهیه کنید. حتما سعی کنید از رنگ ها و مواد استاندارد و معتبر برای رنگ کردن موهای خود استفاده نمایید.



:: برچسب‌ها: مراقبت از موها , شامپو , شامپو مخصوص موهای رنگ شده , تقویت موها , ماسک مو ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamat

چطور مثل حرفه ای ها چشمها را آرایش تیره کنیم؟

چطور مثل حرفه ای ها چشمها را آرایش تیره کنیم؟
 
چطور در خانه مانند حرفه ای ها چشم ها را آرایش کنیم ؟ نکته هایی حرفه ای آرایش چشم در خانه چیست ؟ در این جا با مقاله ای در مورد رازهای زیبایی با آرایش چشم در منزل در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.
در اینکه آرایش چشم مهم ترین قسمت آرایش چهره میباشد هیچ شکی نیست و کیفیت آن در دیگر قسمت های آرایش بسیار تاثیر گذار است. انواع مدل های گوناگون آرایش چشم وجود دارد که در این بین آرایش چشم تیره یکی از جذاب ترین مدل های آرایش چشم میباشد که این روزها بین خانم‌ها طرفداران زيادي دارد.
 

آماده سازی پلک با کانسیلر

نخستین کاری که انجام میدهید این است که با یک براش کوچک کانسیلر را به پشت پلک تان بزنید, از کانسیلرهایی که پوشش دهی بالایی دارند استفاده کنید این کار سبب میشود آرایش چشم تان ماندگاری بیشتری داشته باشد.
 
سایه چشم بژ ملایم را به روی سطح پلک بزنید. مرحله ۳:به گوشه های داخلی چشم هایلایت بزنید و رنگ روشن آنرا تا مرکز چشم پیش ببرید.
 
کشیدن پوست صورت ،بدون کوچکترین عمل و جراحی

کشیدن پوست صورت ،بدون کوچکترین عمل و جراحی


چشم آرایش کرده, مدل خط چشم, آرایش چشم تیره
 
مدل آرایش چشم تیره
 
رنگ سایه ر ا انتخاب کنید
آرایش تیره معمولاً با ترکیب چند رنگ مختلف، زیباتر می شود. بنابراین ابتدا یک پالت سایه چشم در رنگهای متنوع تهیه کنید و از رنگهای سرد آن سایه زدن را شروع کنید. یک رنگ سرد به دلخواه خویش انتخاب نموده و پشت پلک را بطور کامل سایه بزنید.
 
آنگاه با استفاده از براش کوچک مخصوص خط چشم، انتهای پلک را به صورت خيلي باریک و محو سایه دودی بزنید. برای این که عمق بیشتری به چشمها بدهید، یک براش سایه را کمی خیس و یک رنگ بنفش برّاق انتخاب کنید و روی پلک و داخل چشم بکشید. نکته ای که وجود دارد این است که این لایه ها را با ظرافت و سبک انجام دهید که رنگ ها خوب با هم ترکیب شده و محو شوند.
 
آرایش چشم تیره تنها با یک رنگ سایه نیست و بلکه با ترکیب چند رنگ انجام میشود، سایه چشمی که رنگ سرد دارد را انتخاب کنید و به پشت پلک تان بزنید انتهای پلک باید سایه دودی بزنید. یک لایه نازک سایه صورتی کم رنگ زیر ابروها بزنید و با ریمل مژه هایتان را جلوه بدهید.
 
چشم آرایش کرده, مدل خط چشم, آرایش چشم تیره
 
آموزش آرایش چشم تیره
 
خط چشم
با سایه مشکی در راستای بن مژه یک خط چشم روی پلک بالا بکشید. سایه مشکی را بگونه ای محو کنید که به صورت V در بیاید و تأکید بر گوشه بیرونی و بالایی چشم باشد.
چشم آرایش کرده, مدل خط چشم, آرایش چشم تیره
 
مدل خط چشم
 
ریمل
به مژه ها از ریمل حجم دهنده بزنید. در صورت تمایل و برای جلوه زیباتر میتوانید در یک سوم انتهایي خط مژه بالای چشم، مژه مصنوعی های تکی در لابه لای مژه ها به کارببرید.
 
چشم آرایش کرده, مدل خط چشم, آرایش چشم تیره
 
چشم آرایش کرده
 
آرایش ابروها
داخل ابروها را با مدادی که به رنگ ابروهایتان نزدیک است با توجه پر کنید و تاج ابروها را قدری روشن تر کنید این کار سبب میشود ابروها شرایط طبیعی و زیباتری داشته باشند. آرایش چشم شما کامل شد، این آرایش چشم تیره برای مهمانی ها و مجالس مختلف مناسب است.
 
چشم آرایش کرده, مدل خط چشم, آرایش چشم تیره
 
نحوه آرایش چشم تیره
 
 


:: برچسب‌ها: آرایش چشم ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamat
یخ، راز زیبایی و جوانسازی، گویی یخی (آیس رولر توپی)

یخ، راز زیبایی و جوانسازی، گویی یخی (آیس رولر توپی)

 

جوانسازی پوست و تناسب اندام با یخ یکی از روش هایی است که از سالهای دور توسط ملکه ها و زنان زیبا مورد استفاده قرار می گرفته است و تاثیر فوق العاده و باورنکردنی را به جای می گذاشته است. جوان سازی پوست و تناسب اندام با استفاده از چند تکه یخ! شاید به نظر عجیب باشد اما جالب است بدانید که ملکه روسیه اکاترینا ، هر روز صبح برای حفظ زیبایی و تازه کردن چهره خود روی صورت، گردن و پوستش را با کمک قطعه ای یخ مالش میداده و زیبایی و جوانی خود را اینگونه حفظ می کرده است این مقدمه کافیست تا نیاز دانستن فواید یخ برای پوست را که در این بخش از سلامت پوست و مو در نمناک به آن خواهیم پرداخت را احساس کنید.

 

 

رای زیبایی و جوانسازی پوستتان چقدر زمان صرف می کنید؟ جوان تر دیده شدن و جوان تر ماندن پوستتان چقدر برای شما حائز اهمیت است؟ از چه روش هایی برای زیبایی صورت‌تان و بخصوص حفظ شادابی و طراوت آن استفاده می کنید؟ فقط به آرایش کردن صورت اکتفا می کنید یا دنبال راه حل بهتری هستید که علاوه بر زیبایی به سلامت پوستتان هم کمک کند؟

 

روش های حفظ جوانی پوست :

اغلب بانوان و حتی مردان سعی می کنند با روش های کم تهاجمی و یا غیر تهاجمی به وضعیت پوست خود رسیدگی کنند و جوانی و زیبایی آن را حفظ کنند، یا به اصطلاح پیری صورت و بروز چین و چروک ها را به تاخیر بیاندازند. درست است که نمی توان جلوی پیر شدن را گرفت اما می توان از پوست مراقبت کرد و در میانسالی و حتی پیری هم صورتی زیبا داشت.

 

 

درمارولر یا آیس رولر :

حتما اگر میکرونیدلینگ را تجربه نکرده باشید چیزهایی درباره تاثیر جوانسازی این فرآیند شنیده‌اید که می توان با استفاده از این روش پوست را به کلاژنسازی و در نهایت جوانتر ماندن تحریک کرد. اما همانطور که اطلاع دارید روش میکرونیدلینگ مقداری تهاجمی هم هست، چراکه دستگاه درمارولر حاوی سوزن هایی است که پوست را به صورت سطحی خراش داده که سبب تحریک آن به کلاژنسازی می شود.

درمارولر بد نیست و در خیلی از مواقع هم می تواند به زیبایی پوست و بهبود وضعیت آن کمک کند. اما خب شاید برخی نخواهد حتی به صورت سطحی هم این درد را تحمل کنند. بنابراین روش درمانی و جوانسازی دیگری به آن ها توصیه می شود، یعنی استفاده از آیس رولر روشی پیشنهادی است.

 

اما آیس رولر چیست و چه فوایدی دارد؟ چقدر می تواند در جوانسازی پوست به ما کمک کند؟ آیس رولر چه مشکلاتی در پوست را می تواند رفع کند؟ در این قسمت همراه ما باشید تا با بیشتر با این محصول بدون درد و کارآمد آشنا شوید و زیبایی و جوانی صورتتان حفظ کنید:

آیس رولر :

آیس رولر دستگاهی است که می تواند به درد و یا کوچکترین خراش به جوانی و حفظ زیبایی پوستتان کمک کند. اگر تحمل درد ناشی از دستگاه های جوانسازی تهاجمی را ندارید این دستگاه می تواند نتیجه ای فوق العاده روی پوستتان به همراه داشته باشد. درضمن می توانید از این دستگاه خودتان روی پوست استفاده کنید و حتی نیازی به مراجعه کلینیکی هم نیست. آیس رولر در دو نوع غلتکی و توپی قابل استفاده است و می تواند شادابی و طراوت را به پوستتان برگرداند و مشکلات پوستی را به مرور ازبین ببرد.

 

کاربرد آیس رولر:

کاهش استرچ مارک:

یکی از مشکلات پوستی و ناراحت کننده استرچ و ترک های پوستی است می توانید از آیس رولر برای کاهش استرچ ها و ترک های پوستی استفاده کنید و کشیدگی های پوست را کاهش دهید.

 

جلوگیری از بروز چین و چروک:

چین و چروک یکی از پدیده هایی است که دیر یا زود به سراغ همه می آید اما می توان با استفاده از آیس رولر به گونه ای پوست را لیفت و فریز کرد و سبب سفتی پوست و در نتیجه محو شدن چین و چروک های ریز شد.

 

جوش و سلولیت:

اگر روی صورتتان جوش های زیادی دارید می توانید با استفاده منظم از آیس رول و ماساژ صورت با این دستگاه جوش های صورت را کاهش دهید.

 

این دستگاه قابلیت کاهش دادن سلولیت های پوست را هم دارد، سلولیت های روی شکم و ران یکی از ضایعه های پوستی شایع هستند که هیچکس از دیدنشان خرسند نمی شود، می توانید با ماساژ منظم پوست با آیس رولر این سلولیت ها را ازبین ببرید.

 

برطرف کردن پف و تیرگی زیر چشم:

دیگر مشکل در صورت که سبب می شود به میزان زیادی زیبایی صورت و پوست تحت الشعاع قرار گیرد، تیرگی و پف زیر چشم است. این پف و تیرگی می تواند ناشی از خستگی، استرس، حساسیت نسبت به نور آفتاب و حتی وراثتی باشد اما می تواند با استفاده از دستگاه آیس رولر تیرگی و پف های زیر چشمی را کاهش داد.

رفع آسیب های سطحی پوست:

اسکارها و سوختگی های سطحی را نیز می توانید با استفاده از این دستگاه رفع کنید. اگر مرتبا از آیس رول استفاده نمایید خیلی زود نتیجه شگفت انگیز آن را خواهید دید و محو شدن اسکار را روی پوستتان حس خواهید کرد.

روش استفاده از آیس رولر غلتکی:

ابتدا سری غلتک را از دسته جدا نمایید و داخل کیسه فریزر و یا کیسه مخصوص خود آیس رولر بگذارید.

سپس کیسه را داخل فریزر قرار دهید.

۲۰ دقیقه بعد غلتک را از فریزر خارج کرده و روی دسته آیس رولر نصب نمایید.

سپس در جهات متفاوت روی پوست صورت و یا بدن ماساژ دهید.

فواید استفاده از آیس رولر توپی:

این محصول می تواند برای کسانی که منافذ پوستشان باز است بسیار کمک کننده باشد.

آکنه و جوش های پوستی را تخفیف می دهد.

استفاده مداوم از آن سبب روشن شدن پوست می شود.

گردش خون را در پوستتان افزایش می دهد.

رنگدانه های تیره را ازبین میبرد.

در هنگام بروز التهابات پوستی و سردرد می تواند بسیار موثر واقع شود.

سبب اکسیژن رسانی به تمام نواحی پوست می شود.

 

منبغ:فوتوفن



:: برچسب‌ها: زیبایی , زیبایی پوست , جوانسازی , رفع آسیب های سطحی پوست , برطرف کردن پف و تیرگی زیر چشم ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamat
دختری آمریکایی به دلیل اشتباهی که در هنگام کشیدن تتو روی صورتش رخ داد، بلایی جبران ناپذیر برسرش آمد.
یک دختر آمریکایی به دلیل خطایی که هنگام کشیدن تتو روی پلک چشمهایش رخ داد، بینایی خود را از دست داد. این دختر آمریکایی به نام «سارا سابث»، ۲۶ ساله ادعا کرد که پس از کشیده شدن تتو بر پشت چشمانش، به دلیل اشتباهی که طراح هنگام کشیدن آن مرتکب شد، بینایی چشمان خود را از دست داد، اما او تظاهر می‌کند که هنوز عاشق ظاهر جدید خود است و احساس پشیمانی نمی‌کند.

به گفته این روزنامه، این دختر جوان که از اهالی ایالت تگزاس است که حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار برای تتویی که تمام بدنش را پوشانده، صرف کرده است. او می‌گوید که طراح به اندازه کافی رنگ استفاده نکرده و برای کشیدن طرح پشت چشم‌های او رنگی به آن اضافه کرده که باعث نابینایی او شده است.

این جوان افزود که اوقات بسیار سختی را پشت سر گذاشته و قادر به بیرون رفتن یا نشستن در مکان‌هایی با چراغ‌های روشن نبوده و همچنین از انجام کار‌های روزمره مانند تماشای تلویزیون محروم بوده است.

به گفته این جوان، وضع بینایی‌اش پس از مراجعه به چشم پزشک تا حدودی بهتر شده، اما هنوز از مشکلات بینایی رنج می‌برد. سارا علی رغم اعتراف به اینکه پس از زخمی شدن چشم‌های خود مدتی احساس افسردگی می‌کرده است، تاکید می‌کند که امروز از کشیدن تتو در تمام قسمت‌های بدن خود پشیمان نیست و چنین کاری به او اعتماد به نفس بیشتر و قدرت می‌دهد تا اینگونه از خودش تعریف کند.
 
زیبایی که به قیمت نابیناشدن دختری ۲۶ ساله تمام شد + عکس  


:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1400 | نظرات ()